ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

שמורות טבע בהודו

אלה שרגילים לחקור ארצות אחרות יודעים שלפעמים אין על הנוחות האירופאית, האמריקאית והמערבית. חופשה בעולם הראשון יכולה להיות אטרקטיבית, נוחה מאוד ואפילו זולה, אם יודעים איפה לחפש. יחד עם זאת, מי שמחפש משהו מעבר למוכר ומגיע אל יעד חדש, קצת פחות נוח ומהודר, קצת יותר מחוספס וקשוח, מגלה כי הקסם הכרוך במסע שבחר הוא דבר שלא ניתן למצוא במקומות אחרים. הודו היא אחד המקומות הקסומים וההרפתקניים ביותר בעולם, שמספקת בדיוק חוויה שכזו - בלתי נשכחת.

לא סתם המדינה זוכה למיליוני תיירים בשנה - יש בה הכל! טבע עוצר נשימה מכל סוג, אוכל טעים ומיוחד, תרבות עשירה וצבעונית ועוד. בנוסף, מי שדובר אנגלית כשפה שנייה או ראשונה יוכל להתמצא שם ביתר קלות, האנגלית מאוד נפוצה במדינה.

 

שמורות טבע בהודו: נמצאות בכל מקום אליו תפנו

 

בהודו העצומה חיים 1.2 מיליארד אנשים, זוהי המדינה עם הכי הרבה אנשים בכדור הארץ. כמות כזו גדולה של אנשים מובילה בהכרח לכמות עצומה של זרמים תרבותיים, סגנונות, אמונות, סגנונות מוזיקליים ועוד. כל מה שהודו דורשת מהתייר הוא חקרנות, אומץ וסקרנות אמתית. מי שמגיע להודו בפעם הראשונה עלול להיות בשוק קל מסגנון החיים ההודי, אך תוך מספר ימים מתרגלים ושוחים עם הזרם אל עבר היעדים והמקומות המרהיבים שהיא טומנת בחובה.

מעבר לתרבויות המרתקות ולמפגשים האנושיים שנמצאים בכל פינה, הודו היא גם מקום מרהיב עם טבע עוצר נשימה. במדינה נמצאות כמה משמורות הטבע המרתקות בעולם, עם חי בר פראי ונופים מרהיבים. רק לפני כמאה שנה מהיום בהודו היו כמאה אלף טיגריסים, כיום נשארו מהם רק אלף חמש מאות המסתובבים חופשי. עם זאת, הם עדיין מהווים כחצי מאוכלוסיית הטיגריסים בכל העולם. למרות השינויים בעולם והפגיעה בטבע על ידי האדם, חיי הבר של הודו נשארו מגוונים ועשירים, והסיבה לכך טמונה בין היתר בגלל השטחים העצומים הלא מיושבים של המדינה ומעקב וטיפול מתמיד בחיי הבר. בהודו ישנן חיות בר נוספות שלא תוכלו למצוא בהרבה מקומות אחרים בעולם: פילים, נמרים, אריות, דובים ועוד.

אחד המקומות המועדפים ביותר עבור אוהבי הטבע הוא מדינת מדיה פרדש שבצפון הודו המרכזית. במדינה ניתן למצוא לא מעט שמורות טבע, וכולן מתאפיינות באותנטיות אמתית: טבע גולמי וחייתי שלא ספג התערבות אנושית. האזור היווה השראה לספרו של רודריאד קיפלינג "ספר הג'ונגל", וטיול ספארי באחת משמורותיו הוא טיול מיוחד שבו אנחנו רק האורחים והטבע הוא הריבון.

אחת מאותן שמורות היא שמורת קאנה (Kanha), אחד הפארקים הגדולים ביותר במדיה פרדש. בשמורה ניתן לצפות בטיגריסים בנגליים, נמרים, דובים, כלבי פרא ואיילים נדירים. שמורה מרכזית נוספת באזור היא הפארק הלאומי פנץ' (Pench) שבתחומו זורם נהר הפנץ' ובו ניתן לעשות רפטינג. כינויה של השמורה הוא "הארץ של מוגלי", והיא מכוסה בעצים ואוכלוסייה עצומה של חיות פרא אציליות.

 

 

בדרך לשמורה עוצרים לצ'פאטי: קולינריה בהודו

האוכל המסורתי של הודו מוערך במקומות רבים בעולם על ידי חובבי אוכל ועד מקצוענים, זאת בשל השימוש הייחודי והנדיר בצמחים ותבלינים. המטבח ההודי המסורתי ידוע במגוון המנות הרחב שהוא מציע, כל מנה היא בעלת צבע וטעם אחר. סגנון הבישול משתנה בין אזורי הודו אבל החלוקה המרכזית היא בין דרום הודו לצפון הודו. האוכל ההודי מורכב בעיקרו מחיטה, אורז וחומוס במתובלים בתבלינים חזקים מאוד המפיצים ניחוחות מדהימים, אך אל חשש! למרות התפיסה כי האוכל ההודי חריף במיוחד, גם אלו שלא אוהבים חריף יוכלו למצוא מזון טעים ומקומי ללא חריפות מוגזמת.

 

לא לכולם מתאים טיול חופשי וחסר מעצורים בהודו, יש אנשים שמעדיפים נחיתה רכה וטיול בטוח עם יעדים מוכרים וידועים מראש. לשם כך המציאו את הטיול המאורגן! טיולים מאורגנים בהודו יש בשפע. טיולים מארגנים יחסכו לכם את כאב הראש שבתכנון, ויביאו אתכם הישר למקומות ששווה לראות. אז למה אתם מחכים? בואו לחקור עולמות חדשים, טבע פראי וקולינריה מרתקת - בואו להודו!

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015