ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

קולינריה במרוקו

המטבח המרוקאי הוא אחד המטבחים האהובים ביותר בישראל. מטעמי המטבח המרוקאי מסמלים את האוכל הביתי החם שאנחנו כה אוהבים. כל טיול מאורגן למרוקו הוא הזדמנות למסע קולינרי של טעמים, תבלינים, ריחות, מאכלים חדשים ומאכלים מוכרים. בתוך המטבח המרוקאי ניכרות השפעות של המטבח הערבי, המורי, הים תיכוני, האפריקאי והיהודי. המטבח המרוקאי שאנחנו מכירים וחווים היום התעצב במשך שנים רבות במטבחים של ארמונות המלוכה בפס, מרקש, רבאט, טטואן ומקנס.

 

מבנה הארוחות במטבח המרוקאי

הארוחה הראשית היא ארוחת הצהריים אותה מתחילים בסדרה של סלטים חמים וקרים וממשיכים אל מנת טג'ין. יחד עם כל ארוחה נהוג לאכול לחם פרנה מרוקאי טרי. השלב הבא יהיה הגשת מנה של בשר טלה או בשר עוף ולבסוף יוגש מגש של קוסקוס עם בשר וירקות. בסוף הארוחה נהוג לשתות תה מתוק עם נענע.

 

אלו תבלינים משמשים את המטבח המרוקאי?

חנויות תבלינים תוכלו למצוא בכל רשימה של אטרקציות במרוקו שלא כדאי לפספס. המטבח המרוקאי עושה שימוש עשיר ונכון בתבלינים רבים כמו כמון, כורכום, קינמון, זעפרן, פלפל אדום, זרעי אניס, כוסברה, נענע ותערובת ראס אל חנות. אם אתם מבקרים במרוקו אל תפספסו את חנויות התבלינים ואת תרכובת ראס אל חנות המיוחדת לכל חנות.

 

אלו קינוחים נהוגים במטבח המרוקאי?

את הארוחה מסיימים במטבח המרוקאי האותנטי עם קערה של פירות עונתיים טריים המוגשים את השולחן. קינוח פופולרי נוסף הוא השבקייה, בצק בצורת בייגלה מטוגן בשמן עמוק אותו טובלים בדבש ומכסים בשומשום.

 

חיי לילה במרוקו

ההשפעה המערבית ניכרת בחיי הלילה של מרוקו. העיר הגדולה מרקש היא מרכז חיי הלילה בה תוכלו למצוא ברים, מועדונים ומופעי פולקלור. האוכל המרוקאי המסורתי משתלב יחד עם חיי לילה במרוקו בצורה מדהימה, המסעדות מציעות מנות עשירות לצד משקאות אלכוהול ולצד משקה העראק המסורתי.

 

המטבח המרוקאי היהודי

מטבח זה התפתח באזורים בהם התגוררו יהודים במרוקו, הוא מבוסס על בישול מסורתי וחומרי הגלם המקומיים. עם השנים הוכנסו שיניים במטבח המרוקאי היהודי האותנטי מתוך מטרה להתאים אותו לחוקי הכשרות ולמנהגי החגים הטקסיים. הזהות היהודית בגולה במדינות ערב נשמרה לא מעט בזכות האוכל ומנהגי האכילה. המטבח היהודי הבדיל את הקהילות היהודיות מסביבתן.

מרתק היה לגלות כי הקהילות היהודיות במזרח ובמערב שימרו כולן דפוסים דומים בתחום האוכל. בכל הקהילות פותח סוג של "חמין" המספק מענה לארוחה משפחתית במהלך השבת בה נמנעים מפעילות הבישול או כל מלאכה אחרת.

 

המטבח המרוקאי עושה עלייה

המטבח המרוקאי אותו אנו מכירים היום ואוהבים מאוד אינו המטבח המרוקאי האותנטי. העלייה לארץ ישראל אילצה את יהודי מרוקו להחליף חלק מחומרי הגלם בהם השתמשו במרוקו בחומרי גלם מקומיים אחרים. המטבח השתנה גם בהשפעה של חשיפה למטבחים נוספים, חומרי גלם חדשים וטכניקות בישול מודרניות. המחסור בחומרי גלם בשנות החמישים בתקופת הצנע אילץ את יהודי מרוקו להשתמש בעוף במקום בשר, רסק עגבניות במקום עגבניות טריות, שמן רגיל במקום שמן זית, דגים קפואים. המטבח המרוקאי שאנו מכירים דומה למטבח האותנטי אך אינו זהה לו. טיול מאורגן למרוקו הוא הזדמנות לחוות את הטעמים המקוריים. המטבח המרוקאי הוא מטבח עשיר במטעמים, נוכל למצוא מסעדות בכל רשימה של אטרקציות במרוקו לתיירים.



 

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015