ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

תחבורה והתמצאות בגרוזיה


תחבורה והתמצאות בגרוזיה

החלטתם לצאת לנופש מפנק בגרוזיה? המדינה הנפלאה בבלקן פותחת בפניכם צוהר לעולם מרתק של נוף בתולי ומבנים היסטוריים בארכיטקטורה מרתקת. אם בחרתם להזמין טיול מאורגן לגרוזיה במחיר משתלם בוודאי תהיתם כיצד עובדת התחבורה במקום ואילו אפשרויות מציעה המדינה מלבד נסיעה בג'יפ שכור.

 

המטרו התת קרקעי

גרוזיה מציעה רכבת תת קרקעית במחיר זול (חצי לארי) בה תוכלו להתנייד בתוך טבילסי עצמה. המטרו התת קרקעי המופעל כיום על ידי חברת "טביליסיס מטרו" החל לפעול כבר באמצע שנות השישים כאשר היה מוגבל לשש תחנות בלבד אך היום הוא כולל 20 תחנות תת קרקעיות העוברות במנהרות שנבנו מתחת לעיר ושתי תחנות נוספות מעל פני האדמה. הרכבת קצרצרה מאד וכוללת בין שלושה לחמישה קרונות בלבד ונוסעת לאורך 20 קילומטרים בקו "אחמטלי-ורקתילי" ו-6 קילומטרים בקו "סבורתלו". תדירות הרכבת גבוהה מאד ועומדת בממוצע על כ-5 דקות לערך בין רכבת אחת לשנייה.

 

מונית השירות של גיאורגיה – ה"מרשוטקה"

אם אתם מעוניינים לסייר דווקא באזורים הכפריים של גרוזיה או בערים נוספות אליהן המטרו לא מגיע תפגשו את מונית השירות המקומית הקרויה "מרשוטקה". מחיר הנסיעה במונית זו תלוי בעיקר במרחק אותו תרצו לעבור ויכול להגיע במקרה הטוב לשני לארי ובמרחק גדול גם ל-20 לארי. המרשוטקה מופעלת על ידי נהגים שלא יצאו לדרך עד שהמונית התמלאה לחלוטין (הסיבה לכך נובעת מכך שנהגים אלה, בניגוד לנהגי מוניות השירות בארץ, אינם מתבססים על נוסעים שיעלו למונית השירות במהלך הנסיעה).

 

מוניות ספיישל

אם אתם רוצים להתפנק במיוחד תוכלו לצלוח את המרחקים הקצרים בין האתרים השונים במונית ספיישל. המחירים אינם זולים ואתם עשויים למצוא עצמכם משלמים סכומים של בין 20-50 לארי לנסיעות קצרות יחסית. נהגי מוניות ספיישל הנוסעות לטווח רחוק עשויים לבקש מכם סכום נוסף (המגיע ל-20% ממחיר הנסיעה המקורי) אם אתם עולים אליה לא כיחיד או זוג אלא כקבוצה של שלושה או ארבעה אנשים.

 

רכב שכור

הדרך הנחשבת לנוחה ביותר היא נסיעה באמצעות רכבים שכורים בגיאורגיה. עם זאת, יש לזכור כי לעתים תצטרכו להתמודד עם דרכי עפר עקלקלות שיחייבו נסיעה ברכב 4X4. אם אתם ג'יפאים בנשמה כדאי לשכור ג'יפ ולצאת לאחד הסיורים המוצעים במקום. תוכלו לנווט באמצעות מפה באזורים המרוחקים מהעיר שם תתקשו למצוא קליטה נוחה של GPS. למי שקצת חושש לנסוע באזורי הספר חלק מחברות השכרת הרכב במקום מאפשרות לשכור גם את שירותיו של נהג מקומי שיסייע בניווט ובצליחת כבישי העפר התלולים והמסחררים מעט. נציין, לסיכום, כי חלק מחברות ההשכרה לא יתנו לנהגים צעירים עד גיל 24 לשכור רכב.

 

 

לסיכום, אין כמו טיולים מאורגנים לגרוזיה להטעין את המצברים ולחזור לארץ לאחר טיסה קצרצרה. כאשר אתם בוחרים בטיול מאורגן נושא התחבורה, כמובן, מאורגן עבורכם. אם בכל זאת בחרתם לנסוע באופן עצמאי למדינה התחבורה הציבורית המפותחת תהיה לעזר.

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015