ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030
צור
קשר
המדריכים
שלנו
לוח
הרצאות
מדריכים
מספרים
טיולים לפי
נושא
טיולים לפי
מדינות
לוח
טיולים
אודותינו
About Us
איילה גיאוגרפית

קולינריה ואוכל ביוון

 

במהלך טיול מאורגן ומהנה ליוון וגם אם מטיילים סולו, בין אטרקציה אחת לאחרת במסגרת אטרקציות ביוון (ותתכוננו – יש לא מעט כאלה) או בערב נעים בו תרצו לחקור חיי לילה ביוון ממש כמו המקומיים – יחכה לכם שפע של מאכלים מצוינים. אין ספק שמדובר באוכל פשוט ובסיסי, אך יחד עם זאת טעים במיוחד ומוכן בקפידה – מוכנים להתענג? הנה המדריך הקולינרי השלם למטייל ביוון.

 
קודם כל: סדר במושגים

 
לא מעט מוסדות קולינריים קיימים ביוון המרתקת, אז כדי להבדיל אותם אחד מהשני וכדי שתדעו בדיוק מה מחכה לכם מאחורי דלתותיהן השונות, הנה סדר במושגי המוסדות הקולינריים ביוון:


טברנה – יוון במלוא תפארתה: עיצוב מקסים ואותנטי, אווירה בלתי נשכחת והאוכל – יווני בלבד!
מסעדה – לא חייבת להיות יוונית, יכולה להגיש גם מזון ממיטב מטבחי העולם.
אזוריה – מוסד קולינרי מקומי המגיש בעיקר שתיה חריפה (מי אמר אוזו ולא קיבל?), לצד מאזטים מדליקים, מנות ראשונות ואווירה אותנטית במיוחד.

 
אז מה אוכלים?

כמו מדינות בלקניות רבות שהיו נתונות תחת כיבוש עותמאני, גם המזון המקומי של היוונים מושפע מהמטבח הטורקי. הנה מגוון המנות המחכות לכם ברחבי המדינה הקסומה – מהמנה הראשונה ועד לקינוחים המצוינים.

 

מתחילים: סלט, גבינה ועלי גפן

ונתחיל במנה הראשונה האולטימטיבית – סלט יווני. את הגרסה הישראלית שלו כולנו מכירים. בגרסה המקורית, הירקות בסלט חתוכות באופן גס, ומעליהם מקשטת את המנה (וגם מוסיפה לה לא מעט טעם) קוביית גבינה פטה משובחת, אורגנו ושמן זית. בנוסף, מתהדר המטבח היווני גם בצאזיקי רענן – יוגורט, מלפפונים ושום, אותם מנגבים – ממש כמו החומוס שלנו – עם לחם טרי. אם תרצו להתחיל בגדול, תוכלו לבחור במנה קרה של עלי גפן שמנמנים ממולאים אורז או בסלט ביצי דגים העונה לשם המפתה "טרמוסאלטה".

 


מגיעים לעיקר: מגוון דגים ובשרים

כמעט כל תפריט מסעדה המכבד את עצמו יציג לראווה מגוון רחב של מנות עיקריות הכוללות בשר או דג. בגזרת הדגים תוכלו ליהנות משפע של דגים טריים – בעיקר דגי ים או אגמים – טרוטה, פורלים, קרפיון ועוד – הנצלים בגריל ומוגשים עם שמן זית ויין אדום – תענוג צרוף.

בגזרת הבשרים יחכו לכם מנות עוף, חזיר, בשר בקר או צלעות כבש ותבשילי כבש. רוב הבשר הצלוי מוגש בצורת סטייק או שיפודים – עסיסי, טרי ומעדן של ממש. לאמיצים בלבד מחכה גם מנה העונה לשם "קוקרצי" או בעברית חופשית: מעיים של פרה. המנה מוגשת בלווית תפוחי עץ.

 

 מקנחים: גלאקטובוריקו או בקלאווה

את הקינוחים היוונים אנו מכירים גם במדינתנו הקטנטונת – בקלאווה, קדאיף ועוד, אך אם תרצו להתנסות במאכל אותנטי במיוחד, נסו את הגלאקטובוריקו – מאפה טבול בסירופ דבש וסוכר.


מתוק, מלוח, ממולא או טרי – הממלכה הקולינרית של יוון תבטיח שכל אחד יוכל למצוא בה את המאכל שהוא הכי אוהב, וליהנות מאווירה אותנטית מתקתקה במיוחד.

חיפוש טיול
יעד
סוג טיול
ללוח הטיולים המלא
ללוח ההרצאות המלא
טיולים לפי נושא
משהו קצר וטוב
טיולי עומק גיאוגרפיים
טיולי ג'יפים
טיולי רגל קל לאוהבי לכת
טרקים
טיולי שייט
טיולי משפחות
טיולי פסח
טיולי אופנועי שלג
טיולים מאורגנים לשומרי מסורת
טיולים לנוסע העצמאי
טיולים בארץ
טיולים מאורגנים לקבוצות סגורות בלבד
ביוטיוב איילה גיאוגרפית מחבקים עולם
בפייסבוק איילה גיאוגרפית מבית איילה נסיעות
ערוץ איילה גאוגרפית ביוטיוב איילה גיאוגרפית בפייסבוק איילה גיאוגרפית באינסטגרם
03-943-6030 איילה גיאוגרפית
הצהרת נגישות אבטחת מידע מידע כללי, תנאים ואחריות אודותינו
חברות קבוצת איילה        
UX ועיצוב גרפי קידום אתר ע"י    CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לאיילה גיאוגרפית © 2015