|
מסלול הטרק בהודו - חוצה הימלאיה
|
|
יום 1 > נצא בטיסת אחה"צ דרך איסטנבול לדלהי אליה נגיע למחרת בבקר
יום 2 > דלהי-צ'נדיגר – שימלה. טיסה -רכב
ננחת בבקר בדלהי נעלה על רכבת נגיע לעיר לצ'אנדיגאר שלמרגלות ההימלאיה. נעלה על הרכבים לכיוון שימלה (shimla) ) בירתה של מדינת "הימצ'ל פרדש" כיום, ובעבר גם בירת הקיץ של השלטון הבריטי בהודו (Hill Station). ב"שימלה" נמצא עיר הודית מפתיעה בצורתה האירופאית, היושבת על גבעות בגובה 2000 מטר, וממנה נשקף נוף פנוראמי של פסגות ההימלאיה. מנקודה זו נוכל להשקיף על המסלול הצפוי לנו בימים הקרובים. ב"שימלה" נראה מבנים קולוניאליים רבים ומרשימים. נתמקם במלון ומשך היום נטיל בעיר ונתארגן על הג'יפים לקראת יום המחרת. לינה שימלה.
יום 3 > שימלה- סארחאן. רכבי שטח
נצא מ"שימלה" וניסע על הדרך הישנה שחיברה בין הודו לטיבט לכיוון עמק "קינור" הירוק ונגיע לכפר רחאן (Sarahan) ).זהוא כפר השוכן במיקום מיוחד בין פסגות מושלגות, ובו מקדש הינדי מיוחד במינו - מקדש "בהימאקאלי" בו הועלו בעבר קורבנות אדם. המקדש עתיק מאוד ועדיין פעיל. במקדש נצפה בטקס דתי (פוג'ה) שעורך כהן הדת במקום.
יום 4 > סרחאן-קפנו. רכבי שטח
נסיעה של כ 4 שעות אל הכפר קאפנו Kafnoo בו נתארגן על הציוד לטרק של מחר. בזמן שנותר צא להליכה קצרה באזור.
יום 5 > קפנו מוסראנג .טרק
5 שעות הליכה עד למוסראנג Musrang, עלייה מתונה בשבילי יערות מחט עד לגובה 3540 מטר. לינה במחנה.
יום 6 > מוסטראנג-פוסטרינג.טרק
6-7 שעות הליכה במגמת עלייה עד מעל קו העצים, נכנס לאחו מקסים מוקפים בשלל פריחות הקיץ של ההמלאיה, כמיטב המסורת של טרקים בהודו. עליה עד גובה 3770לינה במחנה.
יום 7 > פוסטרג – ברה פלדר.טרק
יום ארוך בו בו נחצה מעבר הרים בגובה 4,640 מטר. צעידה משעות הבקר המוקדמות אל עבר מעבר Bhabha pass. מהמעבר תצפיות מרהיבות אל פסגות רכס הילמשאל פרדש שמציצות מכל עבר. נקודת ציון חשובה במסגרתו של טרק בהודו. מכאן אנו גולשים אל עמק פין Pin valley. זהו אחד מהעמקים היפים בהודו. המעבר קיצוני כיוון שמצדו האחד עמקים רטובים מוכסים צמחיה שופעת ומצדו השני הרים חשופים בהתנשאות דרמטית. עמק פין הוא מרכזו של הפארק הראשי של ההימלאיה ההודית ובו בעלי חיים נדירים כמו נמרי שלג, עזים כחולות ואיילי מושק. העמק הוכרז ב 1987 כשמורת לאומית. השמורה נמצאת בצד היבש (מדבר צל גשם חשוף) שהינו חלק מאזור ספיטי.הפסגות מושלגות מסביב מגיעות לגבהים של 350-6000 מטרים. מדרום מזרח הגבול הטיבטי ואזור דאנקר. בעונת הקייץ העמק בשיא פריחתו ונחשב לאחד מאזורי הטרקים המרהיבים ביותר בהודו. לינה במחנה.
יום 8 > ברה פלדר-מוד. טרק
המשך הליכה לאורך נהר פין עד הגעתנו לכפר מוד Mud שהינו אחד הכפרים העתיקים בעמק ספיטי. לינה באזור הכפר במחנה.
יום 9 > מוד גולינג. סיום הטרק
חצי יום הליכה עד לכפר גולינג Guling . מפגש עם הרכב והקפצה לקאזה Kaza. קאזה הוא הכפר הגדול ומרכז המסחרי –אדמיניסטרטיבי של האזור. לינה במלון. סוף הטרק הראשון.
יום 10 > קאזה ועמק ספיטי. רכבי שטח
סיבוב ברכבים להכרות עם מנזרים וכפרים ייחודיים במרומי ההרים. נבקר במנזר קי הנמצא בגובה 4116 מטר, נמשיך לכפרון קיבר Kibber הממוקם על דרך המסחר שקישרה בין טיבט לעמק ספיטי וקינור. נסע במעלה ההר לגטה Gete הנחשב לכפר הגבוה ביותר באסיה אליו מגיעה דרך רכב. נסיים בכפר היפהפה טשיגונג Tashigong המקודש לטיבטים עקב שהייתו של הדאליי לאמה הנוכחי בכפר זה והערתו שכפר זה מזכיר לו את כפר הולדתו בטיבט. על הכפר שולטת כפת ההר שילה הנהדר במראהו. לינה בקאזה.
יום 11 > קאזה – עמקי קולו ולאהול – קיילונג. רכבי שטח
נצא אל מעבר ההרים קונזום לה (Konzum La) בגובה 4551 מ', ונגלוש אל עבר עמק "לאהול" הרטוב הירוק והמיוער. בדרכנו נשקיף ממעברי ההרים אל עבר קרחוני עד, הרים מושלגים, ואגם מרהיב בגווני טורקיז. בערב, לאחר יום ארוך ומיוחד, נגיע לג'ספה הסמוכה לקיילונג ((Keylang בה נלון (אולי נלון בקיילונג עצמה).
יום 12 > כניסה ללדאק: ג'יספה- אגם צו- קאר. רכבי שטח
נתחיל לעלות צפונה בדרך ההררית העולה לעבר לדאק. נחצה את מעבר ההרים בארה לאצ'ה 4830 מ' (Bara Lacha La) את אגמי הטורקיז בדיפאק וסוראג' טל הכלואים בין פסגות מושלגות. נחצה את מעבר ההרים לאצ'וגלנג בגובה 5019 מ' (Lachuglang La) ונרד בדרך הקניונית כאשר סביבנו צוקי גרניט אדירים. כאן ניכנס ללדאק, נפגוש את שבטי הרועים הנוודים הלאדאקיים- אוכלוסיה החייה הכי גבוה בעולם בתנאי קיצון. נחצה את המישור החולי לעבר חניון הלילה הממוקם על שפת אגם המלח צו קאר (Tso Kar). לינה במחנה אוהלים מדוגמים המותאמים למטיילים מערביים.
יום 13 > אגם קאר - לה רכבי שטח
נצא לעבר הדרך הראשית, בואכה לה. מכאן ניסע צפונה לעבר מעבר טאנגלאנג לה 5330 מ' (Tanglang La), הנקודה הגבוהה ביותר בכביש מנאלי – לה. מכאן נשקף מראה נהדר צפונה לעבר רכס הקראקורם הפאקיסטאני ובו הפסגה השנייה בגובהה בעולם- K2. נרד מכאן לעבר לה הנמצאת "רק" בגובה של 3600 מ'. זוהי בירת החבל ההומה תיירים בחדשי הקיץ. לינה בלה (Leh). זוהי עיר חמודה מאוד, עם מרכז עתיק וסמטאות,מבצר ארמון מרשים ושווקים של מזכרות.
יום 14 > לה-סטוק-דוקסר. תחילת הטרק השני
תחילת הטרק השני בהודו בהרי הרמה הטיבטית שעיקרו הקפצה לכוון הכפר סטוק(Stok) ויום הליכה לדוקסר(Doksar). במהלך ההליכה נגיע למספר כפרים מבודדים השוכנים בנאות מדבר, למנזרים התלויים על שפת מצוקים ונוף ואוירה שנוטעים תחושה של טיול בפלנטה אחרת. לינה באהלים.
יום 15 > דוקסר-מעבר נמלוג. טרק
יום הליכה מדוקסר דרך מעבר נמלוג (Namlug la ) עד לרומבק (Rumbak ). לינה באוהלים.
יום 16 > מעבר גאנד. טרק
הליכה מרומבק, דרך מעבר גאנד (Gand la) עד לכפר שינגו (Shingo). לינה באוהלים.
יום 17 > צ'ילינג- סיום הטרק
ירידה מההרים לנהר. באזור צ'ילינג על הזנסקר שהינו יובל של ההינדוס. נסיעה לעיר לה ללינה.
יום 18 > לה
יום מנוחה בעיר לה. הרכבים יעמדו לרשות הקבוצה לנסיעות קצרות בסביבות העיירה. לינה במלון בלה.
ימים 19-20 > לה - דלהי- תל אביב
נטוס בבוקר לדלהי. נטייל בעיר במהלך היום (ובעיקר- קניות סוף סוף...). נכנס למלון להתארגנות, ולפנות בקר של היום הבא נחזור לשדה התעופה כדי לטוס טיסת בקר לישראל אליה נגיע בשעות הצהריים.
טרק בהודו - הערות:
הטרק: הטרק הראשון 5 ימים הינו מהאזורים הירוקים של עמק קינר , דרך מעבר הרים בגובה 4600 מטר ועד למדבריות הגבוהות של ספיטי. הלינות במאהל שהצוות ההודי מכין לנו. בהודו רמת שירותי הטרקים נחשבת לגבוהה ומיומנת. הטרק השני בלדאק הינו 3 לילות 4 ימים מעל הרמות היבשות, בנוף מדברים מדהים של לדאק, מעבר דרך שני פאסים וכפרים נידחים
טיול רכבי השטח: המסלול-זהו טיול לאזורים הררים ומרוחקים, עם דרך ג'יפים מרכזית אשר עלולה להינזק מדי פעם ולהיחסם, מציאות הגורמת לשינוי בלוח הזמנים. שינויים אלו יכולים להיגרם עקב בעיות מזג אויר, תחבורה, ומצב הדרכים. שינויים במסלול, אם יהיו, יתבצעו לפי שיקולי המדריך בשטח. לינות- הלינות בכפרים קטנים ומנותקים חוויתיות ביותר, אך לפעמים בתנאי לינה פשוטים. בחלק מהימים הלינה במאהל קבע מאובזר באוהלים זוגיים גדולים יחסית. כל הטיול כולל ארוחות ערב בנקודות הלינה. רכבי שטח- רכבים מסוג טויוטה אינובה או מהינדרה סקורפיון עם נהגים מקומיים. הטיול מתומחר על 4 מטילים בג'יפ+נהג מקומי, סה"כ 5. לכל ג'יפ שלש שורות מושבים וגגון המאפשר לשים את הציוד על הגג אם פותחים מושב אחורי שלישי.
|